Mapa strony  Logowanie    Wersja do druku     
 
  Strona głównaWspółpracaWspółpraca krajowaTHINKTANK
Szukaj:   
 

 
Współpraca krajowa
THINKTANK
Spotkanie eksporterów z Wicepremierem
Stowarzyszenie Eksporterów Polskich
Portal Edukacyjny DOLCETA
Uniwersytet Rzeszowski
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Współpraca zagraniczna





Materiały do pobrania
MEMO-GF-SPOTKANIE 4 MARCA 2013-1

 

THINKTANK

W marcu 2013 r. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur podjął współpracę z Ośrodkiem THINKTANK w programie „Globalna Firma. Strategie wspierania eksportu i ekspansji zagranicznej polskich firm". Celem programu jest stworzenie stałej platformy dyskusji i wymiany doświadczeń pomiędzy firmami, które prowadzą działalność na rynkach zagranicznych (eksport i inwestycje) a administracją publiczną, oraz zwiększanie potencjału polskich firm do ekspansji zagranicznej.

Do głównych założeń programu należą:

  1. Stworzenie stałej platformy dyskusji i wymiany doświadczeń oraz informacji dla trzech grup firm:
    • I Grupa: około 60-80 największych polskich firm, które już aktywnie działają w skali międzynarodowej.
    • II Grupa: około 150-200 firm, które już rozpoczęły działalność na arenie międzynarodowej i mają możliwości dalszej ekspansji.
    • III Grupa: wszystkie pozostałe firmy, które mają potencjał do działania w skali globalnej ale brak im wiedzy, doświadczenia, wsparcia czy odwagi.
  2. Gromadzenie opinii przedsiębiorców i dobrych praktyk na tematy ekspansji zagranicznej oraz formułowanie na ich podstawie postulatów i rekomendacji dotyczących polityki rządowej. Dążenie do tego, by głos najbardziej globalnych polskich firm i ich opinie mocniej wpływały na kształtowanie kierunków polskiej polityki zagranicznej.
  3. Budowa pozytywnego wizerunku polskich przedsiębiorstw wychodzących za granicę i działających w skali szerszej niż rynek krajowy. Zwiększanie wiedzy o ich znaczeniu dla polskiej gospodarki oraz promowanie ich marki i osiągnięć.
  4. Zachęcanie polskich przedsiębiorstw, zwłaszcza MSP, do poszerzania skali działalności i wychodzenia za granicę. Działania edukacyjne przybliżające międzynarodowe środowisko działania. Transfer doświadczeń firm, które już działają w skali globalnej do firm rozpoczynających tę drogę.
  5. Wykorzystanie instytucji kultury do promocji polskiej gospodarki i polskich marek na rynkach międzynarodowych.
Honorowy patronat nad programem objęły: Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.