http://ibrkk.pl/id/5/Dzia%C5%82alno%C5%9B%C4%87/

Działalność naukowa i ekspercka

Działalnością naukowo-badawczą wspieramy proces otwierania polskiej gospodarki.

Prace analityczne i prognostyczne z dziedziny współpracy gospodarczej z zagranicą są podstawowym celem działalności naukowej Instytutu. W pracach badawczych wiele miejsca poświęcamy procesowi transformacji oraz towarzyszącemu mu wzrostowi zaangażowania Polski w międzynarodowe stosunki gospodarcze.

Kierunki badań koncentrują się na następujących zagadnieniach:

Działalność naukowo-badawcza Instytutu jest ściśle związana z praktyką gospodarczą, dzięki czemu stał się on jedną z ważniejszych instytucji opiniotwórczych. Poza raportami i ekspertyzami wykonywanymi dla centrum gospodarczego Instytut świadczy także usługi w zakresie analiz rynkowych i finansowo-ekonomicznych. Jest również inicjatorem i organizatorem krajowych i międzynarodowych seminariów i konferencji będących forum wymiany poglądów dla naukowców, biznesmenów i przedstawicieli administracji rządowej.

Naszymi zaletami są przede wszystkim:

W Instytucie realizowane są badania m.in. nad wpływem czynników globalizacji na zarządzanie przedsiębiorstwami, uwarunkowaniami, rozwojem i przeobrażeniami systemów franchisingowych, rozwojem procesów koncentracji w handlu, strategiami rozwoju zagranicznych przedsiębiorstw handlowych, prognozowaniem skutków lokalizacji obiektów wielkopowierzchniowych dla otoczenia, prognozowaniem koniunktury w handlu detalicznym.

Instytut skupia również swoją uwagę na badaniach dotyczących identyfikacji zmian w poziomie życia i zachowaniach konsumentów na rynku, przestrzennym zróżnicowaniu konsumpcji, analizie rynków branżowych, postawach i opiniach konsumentów, przedsiębiorców i menedżerów, testowaniu opinii o nowych produktach.

Do kompetencji zespołu koncentrującego się na zagadnieniach rynku usług należą projekty badawcze, ekspertyzy, i usługi doradcze w zakresie znaczenia usług w rozwoju gospodarczym, stanu i tendencji usług w Unii Europejskiej, usług w obrocie międzynarodowym, zarządzania przedsiębiorstwami usługowymi, funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw usługowych, branżowej specyfiki rynku usług (m.in. gastronomia, usługi pocztowe, turystyka, usługi biznesowe, usługi finansowe, transport, usługi telekomunikacyjne).