Telefon: +48 22 628 55 85  

Prognozowanie trendów

W Instytucie realizowane są badania m.in. nad wpływem czynników globalizacji na zarządzanie przedsiębiorstwami, uwarunkowaniami, rozwojem i przeobrażeniami systemów franchisingowych, rozwojem procesów koncentracji w handlu, strategiami rozwoju zagranicznych przedsiębiorstw handlowych, prognozowaniem skutków lokalizacji obiektów wielkopowierzchniowych dla otoczenia, prognozowaniem koniunktury w handlu detalicznym.

Instytut skupia również swoją uwagę na badaniach dotyczących identyfikacji zmian w poziomie życia i zachowaniach konsumentów na rynku, przestrzennym zróżnicowaniu konsumpcji, analizie rynków branżowych, postawach i opiniach konsumentów, przedsiębiorców i menedżerów, testowaniu opinii o nowych produktach.

Do kompetencji zespołu koncentrującego się na zagadnieniach rynku usług należą projekty badawcze, ekspertyzy, i usługi doradcze w zakresie znaczenia usług w rozwoju gospodarczym, stanu i tendencji usług w Unii Europejskiej, usług w obrocie międzynarodowym, zarządzania przedsiębiorstwami usługowymi, funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw usługowych, branżowej specyfiki rynku usług (m.in. gastronomia, usługi pocztowe, turystyka, usługi biznesowe, usługi finansowe, transport, usługi telekomunikacyjne).