Materiał zewnętrznyPorady

Jak inwestować w AI, aby zwiększyć konkurencyjność małej firmy? Te rozwiązania Cię zainspirują!

Sztuczna inteligencja przestała być fikcją rodem z powieści Stanisława Lema. Stała się rzeczywistością. Dlatego najlepsze, co możesz zrobić, to się z nią zaprzyjaźnić. Dlaczego? Ponieważ wyjdzie to na dobre Tobie i Twojej firmie. Dowiedz się, jak AI może wspomóc mały biznes i w jakie narzędzia warto zainwestować.

Czy inwestycja w sztuczną inteligencję jest potrzebna w małej firmie?

Prowadzisz niewielką firmę i dlatego uważasz, że sztuczna inteligencja w ogóle Cię nie dotyczy? To duży błąd. Nowinki technologiczne mają to do siebie, że po krótkim czasie przemieniają się w przeciętne rozwiązania, z których korzysta się na porządku dziennym. Nie inaczej jest w przypadku AI.

Dane Polskiego Instytutu Ekonomicznego pokazują, że w 2024 roku w Polsce korzystało z niej tylko 6,6% przedsiębiorców. Tymczasem w krajach rozwiniętych udział sztucznej inteligencji w biznesie średnio przekracza 40%. Może więc dobrym pomysłem jest podążać śladem ważnych graczy?

Jak sztuczna inteligencja może wspomóc Twój biznes?

Wdrożenie sztucznej inteligencji jest zasadne nie tylko w przypadku wielkich, globalnych przedsiębiorstw. Ma także znaczenie w małych firmach. Również Twojemu biznesowi może pomóc się rozwinąć. Inwestowanie w AI może pomóc w:

  • automatyzacji powtarzalnych zadań – dzięki temu zaoszczędzisz na zatrudnianiu pracowników albo powierzysz im inne, bardziej odpowiedzialne zadania, które pozwolą firmie wypłynąć na szerokie wody;
  • lepszej analizie danych – dzięki AI lepiej zrozumiesz zachowania konsumentów i wyjdziesz im naprzeciw. Będziesz podejmować trafniejsze decyzje biznesowe i unikniesz błędów, które – powiedzmy wprost – mogą sporo kosztować;
  • poprawie działań marketingowych – sztuczna inteligencja może pomóc w precyzyjnym targetowaniu, dzięki czemu dopasujesz swoją ofertę do konkretnych potrzeb konsumentów. A to z kolei przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności Twojej firmy na rynku.

Brzmi świetnie, prawda? Jeśli już wiesz, że podoba Ci się to, co ma do zaoferowania AI, inwestowanie w takie rozwiązanie może przyczynić się do rozwoju Twojej firmy. Ale uwaga! Warren Buffett radził, aby nie inwestować w biznes, o którym nie masz pojęcia. Dlatego najpierw poznaj możliwości sztucznej inteligencji. Tego, jak inwestować w AI, dowiesz się z portalu dla przedsiębiorców Firmove.pl

CZYTAJ DALEJ  E-commerce na globalną skalę — jak transport lotniczy wspiera branże online

Jakie rozwiązania z zakresu AI są najpopularniejsze w małych firmach?

Jak inwestować w sztuczną inteligencję? Mądrze. W praktyce oznacza to wybór takich rozwiązań, które odpowiedzą na rzeczywiste potrzeby Twojej firmy i przyniosą realne korzyści. 

Dla małych firm przydatne są przede wszystkim chatboty i wirtualni asystenci. To rozwiązania pozwalające na automatyzację obsługi klienta. Dzięki nim możesz zrezygnować z zatrudniania kolejnych pracowników i utrzymać satysfakcję klientów na wysokim poziomie. Dlaczego? Ponieważ dostępne obecnie systemy pomagają komunikować się w naturalny sposób. Oznacza to, że odbiorca może zadawać asystentowi pytania, czy wydawać polecania i jednocześnie liczyć na pomoc w rozwiązaniu problemu.

Jak inwestować w AI, to na wielu płaszczyznach – tak twierdzą przedstawiciele najlepiej prosperujących firm na świecie. My podpowiadamy Ci, że automatyzacja obsługi klienta to nie wszystko – możesz też wprowadzić w swoim przedsiębiorstwie automatyzację procesów biznesowych. Wystarczy jedynie, że sięgniesz po odpowiednie narzędzia, których już teraz nie brakuje, a oczywiste jest, że będzie ich więcej. Możesz z ich pomocą uprościć rutynowe zadania, np.: 

  • fakturowanie, 
  • księgowanie,
  • zarządzanie zapasami. 

Dzięki nim zmniejszysz też ryzyko błędów. Pomyśl tylko, ile czasu w ten sposób zaoszczędzisz. A przecież czas to pieniądz…

To zrozumiałe, że firma, nawet mała, aby mogła dobrze prosperować, potrzebuje dobrego marketingu. Inwestowanie w AI może więc opierać się na sięganiu po narzędzia marketingowe pomocne na przykład w:

  • personalizowaniu treści informacji wysyłanych do klientów, 
  • analizie rynku,
  • optymalizacji kampanii reklamowych. 

Systemy rekomendacji produktów czy platformy śledzące zachowania użytkowników powoli stają się biznesowym must-have.

Sztuczna inteligencja działa szybko, sprawnie i minimalizuje ryzyko błędów. Nie oznacza to oczywiście, że może zastąpić człowieka. Z pewnością jednak pozwoli mu uporać się z większą ilością pracy w krótszym czasie. A to oznacza tylko jedno – inwestycja w AI zwróci się z nawiązką.

Podobne artykuły
FinanseMateriał zewnętrzny

Bonus na start w Bybit – zgarniaj dodatkowe środki na inwestycje!

Wejście w świat kryptowalut może być nie lada wyzwaniem – dynamiczne kursy, mnogość tokenów…
Czytaj
BiznesMateriał zewnętrzny

Najlepsze narzędzia do e-mail marketingu w 2024 roku

Dobrze przeprowadzona kampania e-mailowa poprzez zwiększenie sprzedaży potrafi znacząco…
Czytaj
Materiał zewnętrznyPorady

Merchandising: co to jest i jak działa?

Merchandising to coś więcej niż wyeksponowanie produktów na półkach – to sztuka, która…
Czytaj

Dodaj komentarz