Dobrze przeprowadzona kampania e-mailowa poprzez zwiększenie sprzedaży potrafi znacząco zwiększyć zyski. Chociaż powstaje wiele nowych metod stosowanych w marketingu internetowym, e-mail marketing wciąż jest jednym z najskuteczniejszych. Najlepsze efekty osiągniemy wtedy, kiedy będziemy go realizować z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi. Jakie programy w 2024 roku cieszą się największym uznaniem?
Oprogramowania do e-mail marketingu pomagają zautomatyzować proces wysyłania wiadomości, dostarczają narzędzi do śledzenia statystyk, zawierają szablony, dzięki którym możemy stworzyć atrakcyjną wiadomość. Widząc zalety użytkowania tego typu rozwiązań, systemy mailingowe są obecne w coraz większej liczbie firm. Część z nich jest na określonych warunkach dostępna w wersji darmowej, na przykład do pewnej liczby wiadomości, ale musimy być świadomi, że ich funkcje mogą być ograniczone w porównaniu do płatnych wersji. Poniżej kilka programów, po jakie przedsiębiorcy sięgają najczęściej.
GetResponse
Przez wielość funkcji i atrakcyjną cenę GetResponse to narzędzie najlepiej oceniane przez firmy. Do jego zalet zaliczymy prosty i intuicyjny kreator treści, z którym poradzą sobie nawet początkujący. Wystarczy poszczególne elementy przeciągnąć do edytora i upuścić. Łatwo można przestawiać zdjęcia, przyciski, tekst, aby wiadomość była atrakcyjna i odpowiadała naszej wizji. Do wyboru jest 150 gotowych szablonów, co dodatkowo ułatwia pracę nad newsletterami. Inne zalety, o jakich często mówią przedsiębiorcy to automatyzacja procesów związanych z wysyłką, integracja z wieloma narzędziami i możliwość tworzenia stron internetowych. Dużym atutem jest wysoki wskaźnik dostarczania i możliwość analizy statystyk. Oprogramowanie jest dostępne w polskiej wersji językowej. Wiele funkcji jest dostępnych w ramach darmowej wersji GerResponse Free.
MailerLite
W tym przypadku także mamy do wyboru sporo gotowych szablonów i wygodny interfejs. Program posiada polską wersję językową, można go integrować z wieloma narzędziami i podobnie jak GetResponse pozwala na automatyzację procesów związanych z mailingiem. MailerLite jest narzędziem wygodnym w użytkowaniu i dosyć tanim. Wśród największych minusów wymienimy to, że chociaż program jest dostępny także w wersji bezpłatnej, to dopiero w płatnej będziemy mieć dostęp do bazy szablonów. Oprócz tego nie ma opcji testów SPAM, które ma GetResponse.
Z MailerLite od pewnego czasu kojarzy się też inną platformę do e-mail marketingu, a mianowicie FreshMail. FreshMail jest polskim narzędziem, które przed laty cieszyło się bardzo dużą popularnością. Nadal można korzystać z jego funkcjonalności, z tym że musimy pamiętać o połączeniu z MailerLite. Obecnie nie ma już możliwości testowania aplikacji FreshMail, a klienci mogą z niej korzystać do końca lutego 2025 roku. Pełną recenzję tego narzędzia znajdziesz na https://www.getresponse.pl/blog/freshmail-opinie-recenzja, gdzie dokładnie opisano jego funkcjonalności.
ConvertKit
Jeśli szukamy narzędzia prostego i jedynie podstawowych funkcji pozwalających na automatyczne wysyłanie newsletterów, to ConverKit jest odpowiedni. W porównaniu z poprzednimi programami ConverKit ma minimalistyczny edytor, który możemy przyrównać do Microsoft Word. Poza newsletterami możemy tworzyć proste formularze. Do zalet z pewnością zaliczymy intuicyjną segmentację bazy kontaktów i dobry wskaźnik dostarczania wiadomości.
Mailchimp
Kiedy spojrzymy na rynki zagraniczne to jednym z narzędzi do e-mail marketingu cieszących się uznaniem będzie Mailchimp. Wśród jego największych atutów wymienia się wygodny w obsłudze interfejs, opcję segmentacji kontaktów, możliwość integracji z wieloma innymi narzędziami i funkcje testowania. Jednak pomimo swoich zalet narzędzie nie jest wolne od wad, do których obok wyższych kosztów niż przy GetResponse i MailerLite zaliczają się mniejsze możliwości w zakresie modyfikacji szablonów. Ponadto w darmowym pakiecie nie ma automatyzacji.
Constant Contact
Constant Contact to platforma, którą docenią zwłaszcza te osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-mail marketingiem. Jedną z funkcji jest weryfikacja błędów w wiadomościach jak brakujące odnośniki. Na plus zaliczymy dużą liczbę szablonów, intuicyjność, a także proste śledzenie i raportowanie. Wadą może być wyższy koszt przy dużej liczbie kontaktów i ograniczone możliwości, jeśli chodzi o analizy. Część użytkowników jest zdania, że pomimo szerokiej gamy wzorów w szablonach są mniej nowoczesne, niż oferują inne podobne platformy. Po 60-dniowym okresie próbnym oprogramowanie jest płatne.
ActiveCampaign
Do bardziej zaawansowanych programów należy ActiveCampaign. Pozwala monitorować statystyki, automatyzować marketing i możliwa jest integracja z innymi narzędziami. Zaletą jest wysoki wskaźnik dostarczalności, dzięki czemu mamy pewność, że wiadomości nie będą trafiać do spamu. W tym przypadku w programie jest wbudowany system CRM. Wadą jest brak wersji bezpłatnej i to, że program nie jest dostępny w języku polskim. Ponadto zdarza się, że platforma dość długo się ładuje.
E-mail marketing jest od lat jedną ze skuteczniejszych metod na pozyskanie klientów i zwiększenie sprzedaży. Mając do dyspozycji dobre narzędzie, które pozwala mierzyć efektywność, tworzyć oryginalne i atrakcyjne wizualnie wiadomości, rezultaty będą jeszcze lepsze. Z tego względu wybierając oprogramowanie, w pierwszej kolejności warto przyjrzeć się propozycjom wymienionym wcześniej, które cieszą się pozytywnymi rekomendacjami.