BiznesMateriał zewnętrzny

Najlepsze narzędzia do e-mail marketingu w 2024 roku

Dobrze przeprowadzona kampania e-mailowa poprzez zwiększenie sprzedaży potrafi znacząco zwiększyć zyski. Chociaż powstaje wiele nowych metod stosowanych w marketingu internetowym, e-mail marketing wciąż jest jednym z najskuteczniejszych. Najlepsze efekty osiągniemy wtedy, kiedy będziemy go realizować z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi. Jakie programy w 2024 roku cieszą się największym uznaniem?

Oprogramowania do e-mail marketingu pomagają zautomatyzować proces wysyłania wiadomości, dostarczają narzędzi do śledzenia statystyk, zawierają szablony, dzięki którym możemy stworzyć atrakcyjną wiadomość. Widząc zalety użytkowania tego typu rozwiązań, systemy mailingowe są obecne w coraz większej liczbie firm. Część z nich jest na określonych warunkach dostępna w wersji darmowej, na przykład do pewnej liczby wiadomości, ale musimy być świadomi, że ich funkcje mogą być ograniczone w porównaniu do płatnych wersji. Poniżej kilka programów, po jakie przedsiębiorcy sięgają najczęściej.

GetResponse

Przez wielość funkcji i atrakcyjną cenę GetResponse to narzędzie najlepiej oceniane przez firmy. Do jego zalet zaliczymy prosty i intuicyjny kreator treści, z którym poradzą sobie nawet początkujący. Wystarczy poszczególne elementy przeciągnąć do edytora i upuścić. Łatwo można przestawiać zdjęcia, przyciski, tekst, aby wiadomość była atrakcyjna i odpowiadała naszej wizji. Do wyboru jest 150 gotowych szablonów, co dodatkowo ułatwia pracę nad newsletterami. Inne zalety, o jakich często mówią przedsiębiorcy to automatyzacja procesów związanych z wysyłką, integracja z wieloma narzędziami i możliwość tworzenia stron internetowych. Dużym atutem jest wysoki wskaźnik dostarczania i możliwość analizy statystyk. Oprogramowanie jest dostępne w polskiej wersji językowej. Wiele funkcji jest dostępnych w ramach darmowej wersji GerResponse Free.

MailerLite

W tym przypadku także mamy do wyboru sporo gotowych szablonów i wygodny interfejs. Program posiada polską wersję językową, można go integrować z wieloma narzędziami i podobnie jak GetResponse pozwala na automatyzację procesów związanych z mailingiem. MailerLite jest narzędziem wygodnym w użytkowaniu i dosyć tanim. Wśród największych minusów wymienimy to, że chociaż program jest dostępny także w wersji bezpłatnej, to dopiero w płatnej będziemy mieć dostęp do bazy szablonów. Oprócz tego nie ma opcji testów SPAM, które ma GetResponse.

CZYTAJ DALEJ  Jak dobra strona internetowa zwiększa sprzedaż i pozyskuje nowych klientów?

Z MailerLite od pewnego czasu kojarzy się też inną platformę do e-mail marketingu, a mianowicie FreshMail. FreshMail jest polskim narzędziem, które przed laty cieszyło się bardzo dużą popularnością. Nadal można korzystać z jego funkcjonalności, z tym że musimy pamiętać o połączeniu z MailerLite. Obecnie nie ma już możliwości testowania aplikacji FreshMail, a klienci mogą z niej korzystać do końca lutego 2025 roku. Pełną recenzję tego narzędzia znajdziesz na https://www.getresponse.pl/blog/freshmail-opinie-recenzja, gdzie dokładnie opisano jego funkcjonalności. 

ConvertKit

Jeśli szukamy narzędzia prostego i jedynie podstawowych funkcji pozwalających na automatyczne wysyłanie newsletterów, to ConverKit jest odpowiedni. W porównaniu z poprzednimi programami ConverKit ma minimalistyczny edytor, który możemy przyrównać do Microsoft Word. Poza newsletterami możemy tworzyć proste formularze. Do zalet z pewnością zaliczymy intuicyjną segmentację bazy kontaktów i dobry wskaźnik dostarczania wiadomości.

Mailchimp

Kiedy spojrzymy na rynki zagraniczne to jednym z narzędzi do e-mail marketingu cieszących się uznaniem będzie Mailchimp. Wśród jego największych atutów wymienia się wygodny w obsłudze interfejs, opcję segmentacji kontaktów, możliwość integracji z wieloma innymi narzędziami i funkcje testowania. Jednak pomimo swoich zalet narzędzie nie jest wolne od wad, do których obok wyższych kosztów niż przy GetResponse i MailerLite zaliczają się mniejsze możliwości w zakresie modyfikacji szablonów. Ponadto w darmowym pakiecie nie ma automatyzacji.

Constant Contact

Constant Contact to platforma, którą docenią zwłaszcza te osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-mail marketingiem. Jedną z funkcji jest weryfikacja błędów w wiadomościach jak brakujące odnośniki. Na plus zaliczymy dużą liczbę szablonów, intuicyjność, a także proste śledzenie i raportowanie. Wadą może być wyższy koszt przy dużej liczbie kontaktów i ograniczone możliwości, jeśli chodzi o analizy. Część użytkowników jest zdania, że pomimo szerokiej gamy wzorów w szablonach są mniej nowoczesne, niż oferują inne podobne platformy. Po 60-dniowym okresie próbnym oprogramowanie jest płatne.

CZYTAJ DALEJ  Po czym poznać wysokiej jakości karton?

ActiveCampaign

Do bardziej zaawansowanych programów należy ActiveCampaign. Pozwala monitorować statystyki, automatyzować marketing i możliwa jest integracja z innymi narzędziami. Zaletą jest wysoki wskaźnik dostarczalności, dzięki czemu mamy pewność, że wiadomości nie będą trafiać do spamu. W tym przypadku w programie jest wbudowany system CRM. Wadą jest brak wersji bezpłatnej i to, że program nie jest dostępny w języku polskim. Ponadto zdarza się, że platforma dość długo się ładuje.

E-mail marketing jest od lat jedną ze skuteczniejszych metod na pozyskanie klientów i zwiększenie sprzedaży. Mając do dyspozycji dobre narzędzie, które pozwala mierzyć efektywność, tworzyć oryginalne i atrakcyjne wizualnie wiadomości, rezultaty będą jeszcze lepsze. Z tego względu wybierając oprogramowanie, w pierwszej kolejności warto przyjrzeć się propozycjom wymienionym wcześniej, które cieszą się pozytywnymi rekomendacjami.

Podobne artykuły
FinanseMateriał zewnętrzny

Jak wybrać najlepsze konto oszczędnościowe?

Zastanawiasz się nad wyborem konta oszczędnościowego? Decyzja wymaga analizy ofert banków i…
Czytaj
KredytyMateriał zewnętrzny

Wkład własny w kredycie hipotecznym – jak wpływa na wysokość zobowiązania?

Decydując się na zakup mieszkania lub domu, większość osób sięga po kredyt hipoteczny, który…
Czytaj
FinanseMateriał zewnętrzny

Bonus na start w Bybit – zgarniaj dodatkowe środki na inwestycje!

Wejście w świat kryptowalut może być nie lada wyzwaniem – dynamiczne kursy, mnogość tokenów…
Czytaj

Dodaj komentarz