Porady

Jak stworzyć dobrą etykietę na swoje produkty?

Etykieta umieszczana na każdym produkcie ma przede wszystkim za zadanie przyciągnąć uwagę klienta. Należy ją dobrze zaprojektować, by pełniła funkcję wizytówki naszej firmy, czyli grafika i treść powinny być dobrze przemyślane. Klienci na pierwszy rzut oka oceniają etykietę wybranego produktu, dlatego musi być czytelna i zawierać podstawowe, najważniejsze informacje.

Etykieta – czym jest i jakie spełnia funkcje?

Na rynku znajduje się bardzo bogata oferta produktów podobnych do naszego. Dlatego jako przedsiębiorcy musimy zrobić wszystko, by zainteresować klienta, tak by zrobiła ona dobre wrażenie i rzucała się w oczy. Jakie funkcje powinna spełniać? Tworząc etykietę na swoje produkty, powinniśmy przede wszystkim pamiętać, że jej główną funkcją jest przekazanie informacji dotyczących produktu. Powinny znaleźć się na niej krótkie i zwięzłe informacje, by całość nie wyglądała zbyt chaotycznie. Jest to również bardzo dobra forma reklamy. Jej wygląd powinien nie tylko przyciągnąć zainteresowanie, ale również zapadać w pamięć i kojarzyć się z wysokiej jakości produktem. 

Etykieta produktu – jakie informacje powinna zawierać?

Etykieta umieszczana na produkcie jest formą reklamy, jednak to nie jest jej jedyna funkcja, ponieważ konieczne jest umieszczenie na niej również kilku innych ważnych informacji, takich jak na przykład:

  • Nazwa produktu
  • Grafika
  • Skład produktu – podczas wymieniania składników, powinniśmy wypisać je kolejno od największej zawartości w produkcie do najmniejszej
  • Waga produktu bez opakowania
  • Termin przydatności — niezależnie od tego, czy jest to produkt spożywczy, czy kosmetyczny
  • Firma, która wytwarza dany produkt (producent i dystrybutor)
  • Zawartość składników odżywczych – podane w kolejności malejącej
  • Sposób przechowywania- zwłaszcza w przypadku, gdy wpływa ono na jakość produktu
  • Numer partii produkcyjnej
  • Kod kreskowy
  • Informacje dotyczące żywienia i zdrowotności
  • Znaki i hasła ostrzegawcze – w postaci piktogramów lub haseł, które będą wskazywały na zagrożenia, typu zadławienie czy skaleczenie
  • Sposób przygotowania — jeśli należy wymieszać go z wodą lub innym składnikiem, lub przygotować go w piekarniku, lub mikrofali
  • Informacje na temat alergenów — na przykład zboża, orzechy, laktoza, jaja czy soja
  • GDA – wskazanie dzienne spożycie
CZYTAJ DALEJ  Korzyści z ulgi B+R – jak firmy mogą wspierać innowacje i badania

Pozostałe informacje, które powinny się nich znaleźć, zależne są od tego, jakiego rodzaju jest to produkt, spożywczy, chemiczny czy kosmetyczny. 

Bardzo ważne jest, aby wszystkie informacje, które zostaną na niej umieszczone, były zgodne z prawdą i jak najbardziej szczegółowe. 

Dobra etykieta na produkty – jaka powinna być?

Wszystkie informacje umieszczone na etykiecie produktu, niezależnie z jakiej branży, powinny być przede wszystkim czytelne i zrozumiałe. Jako przedsiębiorcy nie możemy dopuścić do sytuacji, że życie lub zdrowie naszych klientów może zostać narażone, zwłaszcza jeśli chodzi o te dotyczące alergenów, sposobu przechowywania lub daty przydatności. Aby nie została ona uszkodzona podczas transportu, konieczne jest wykonanie jej z wysokiej jakości materiałów, by spełniała funkcję przed długi okres czasu. Bardzo ważne jest też odpowiednie oznakowanie etykiety, należy umieścić na niej znaki bezpieczeństwa czy zgodności. 

Etykieta na produkt – wizualne aspekty

Oczywiste jest, że podstawową funkcją umieszczania etykiety na produkcie jest jej reklama. Zwłaszcza że jest to pierwsza rzecz, którą zobaczy klient, gdy sięgnie po nasz produkt. Dlatego też takie informacje jak grafika, logo, czcionka czy kolorystyka powinny do siebie pasować. Jej staranne wykonanie sprawi, że konsumenci nie tylko zainteresują się nim, ale również skojarzą go z wysoką jakością, co wpłynie na chęć zakupu, nawet jeśli cena początkowo wyda im się zbyt wysoka. 

Odpowiednio wybrana grafika i wysoka jakość wykonania etykiety wyróżnia produkt na półce wielu podobnych. 

Artykuł powstał we współpracy z Flexodruk.com

Podobne artykuły
Materiał zewnętrznyPorady

Merchandising: co to jest i jak działa?

Merchandising to coś więcej niż wyeksponowanie produktów na półkach – to sztuka, która…
Czytaj
Materiał zewnętrznyPorady

Jak Office Manager może zoptymalizować organizację i koszty materiałów biurowych?

W pracy biurowej nie da się uniknąć codziennego korzystania z podstawowych materiałów, takich…
Czytaj
Materiał zewnętrznyPorady

Jak inwestować w AI, aby zwiększyć konkurencyjność małej firmy? Te rozwiązania Cię zainspirują!

Sztuczna inteligencja przestała być fikcją rodem z powieści Stanisława Lema. Stała się…
Czytaj

Dodaj komentarz